Autostrada A0, mai aproape de realitate: ce se întâmplă cu noul inel de centură al Capitalei
Românii pot visa la alți câțiva kilometri de autostradă în România. De această dată, este vorba de autostrada A0 sau viitorul inel de centură al Capitalei.
Autostrada A0 a făcut deja subiectul unui contract în valoare de aproximativ 155 de milioane de euro. Valoarea ar trebui să se reflecte în realizarea a aproximativ 17,5 kilometri de autostradă. Momentan, noul inel de centură al Capitalei se află în stadiu de proiect.
Compania turcă Nurol Insaat Ve Ticaret A.S. va proiecta și construi primul lot de pe A0 Nord, autostrada de centură a Capitalei. Tronsonul în lungime de circa 17,5 km a fost scos la licitație încă de anul trecut, are un termen de 12 luni proiectare și 22 de luni execuție și a fost atribuit pentru oferta de 746 milioane de lei, față de 842 de milioane de lei cât a fost estimarea CNAIR. Este primul lot atribuit de pe A0 Nord, în condițiile în care pe A0 Sud (52 km) toate cele trei loturi sunt contractate și aproape gata de execuție.
Pe parcursul zilei de luni, oficialii CNAIR au făcut public un comunicat de presă în jurul încheierii licitației cu titlul „Proiectare și Executie Autostrada de Centură București, km 0+000-km 100+900, Sector Centura Nord, km 0+000 – km 52+770, Lot 1: km 2+500 – km 20+000”. Toți ofertanții au aflat rezultatul analizei dosarelor. În total, a fost vorba de 11 companii care au depus oferte, cei mai mulți fiind din China și Turcia.
„Ofertantul desemnat câștigător este NUROL INSAAT VE TICARET A.S., cu preţul de 746.763.568,57 Lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componența financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică”, transmite CNAIR.
Dacă totul merge bine, în aproximativ 34 de luni, ar trebui ca segmentul de autostradă licitat să fie gata. Din acea perioadă, 12 luni vor fi dedicate proiectării, în timp ce alte 22 luni vor fi alocate execuției. Garanția specificată pentru această lucrare este de 10 ani. „Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, anunță CNAIR.
Ca referință, primul lot din A0 Nord, a cărui licitație a fost finalizată, începe din apropierea intersecției A1, în zona satului Băcu și continuă până la intersecția cu DN1, la nord de Otopeni. Tronsonul include trei noduri rutiere, două parcări de lungă durată și cel puțin șapte pasaje peste drumuri și căi ferate, plus alte podețe și structuri pe parcurs.